Brostaden bygger för Lexus Stockholm

Fastighets AB Brostaden, dotterbolag inom Castellumkoncernen, bygger ny bilförsäljningsanläggning för Lexus Stockholm som etablerar sig på Smista Allé. Hyresgäst är Bilia Center Stockholm AB som har tecknat ett 12-årigt avtal.

Den nya bilanläggningen, som blir det 10:e i raden av nybyggnadsprojekt Brostaden genomfört i området, ska bli ca 2 500 kvm och certifieras enligt systemet Miljöbyggnad nivå Silver. Inflyttning planeras ske under fjärde kvartalet 2016.

- Det här blir ytterligare en etablering av ett attraktivt bilvarumärke i Smista Allé. Det känns riktigt kul att konstatera att vi har varit med och utvecklat området till en av Sveriges starkaste marknader för bilhandel, säger Anders Nilsson, vd i Fastighets AB Brostaden.

- Vi ser verkligen framemot att öppna en Lexusanläggning i Smista Allé. Lexus har ordentlig vind i seglen och vi som Lexusåterförsäljare i Stockholm och Malmö förväntar oss mycket av framtiden. När vi nu ingår i Biliakoncernen, är vi glada att få sällskap av tre andra Biliaanläggningar här i Smista. Det ska bli mycket stimulerande, säger Essi Toutounchi, VD för Lexus Stockholm (lexusbiliacenter.se ), ett företag i Biliakoncernen.

• fastigheter

• Stockholm

Brostaden är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar kommersiella fastigheter i alla väderstreck runt Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till ca 600 000 kvm.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi strävar efter nära relationer till kunderna och stor förståelse för deras verksamheter. Vi vet att affärer görs mellan människor och i dialog med kunderna skapas anpassade lösningar som ökar trivsel, effektivitet, lönsamhet och arbetsglädje.

Brostaden ingår i Castellumkoncernen som är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Castellum är noteradepå NASDAQ Stockholm Large Cap.