Brostaden bygger för Lexus Stockholm

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2016 14:12 CET

Fastighets AB Brostaden, dotterbolag inom Castellumkoncernen, bygger ny bilförsäljningsanläggning för Lexus Stockholm som etablerar sig på Smista Allé. Hyresgäst är Bilia Center Stockholm AB som har tecknat ett 12-årigt avtal.

Den nya bilanläggningen, som blir det 10:e i raden av nybyggnadsprojekt Brostaden genomfört i området, ska bli ca 2 500 kvm och certifieras enligt systemet Miljöbyggnad nivå Silver. Inflyttning planeras ske under fjärde kvartalet 2016.

- Det här blir ytterligare en etablering av ett attraktivt bilvarumärke i Smista Allé. Det känns riktigt kul att konstatera att vi har varit med och utvecklat området till en av Sveriges starkaste marknader för bilhandel, säger Anders Nilsson, vd i Fastighets AB Brostaden.

- Vi ser verkligen framemot att öppna en Lexusanläggning i Smista Allé. Lexus har ordentlig vind i seglen och vi som Lexusåterförsäljare i Stockholm och Malmö förväntar oss mycket av framtiden. När vi nu ingår i Biliakoncernen, är vi glada att få sällskap av tre andra Biliaanläggningar här i Smista. Det ska bli mycket stimulerande, säger Essi Toutounchi, VD för Lexus Stockholm (lexusbiliacenter.se ), ett företag i Biliakoncernen.

Brostaden är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar kommersiella fastigheter i alla väderstreck runt Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till ca 600 000 kvm.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi strävar efter nära relationer till kunderna och stor förståelse för deras verksamheter. Vi vet att affärer görs mellan människor och i dialog med kunderna skapas anpassade lösningar som ökar trivsel, effektivitet, lönsamhet och arbetsglädje.

Brostaden ingår i Castellumkoncernen som är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Castellum är noteradepå NASDAQ Stockholm Large Cap.