Brostaden gör återigen nya uthyrningar i Lindetorp

Nu har Fastighets AB Brostaden tecknat ytterligare fyra hyreskontrakt i området Lindetorp i Johanneshov. Uthyrningarna omfattar totalt 2 640 kvm. Det största kontraktet är om ca 1 200 kvm och har tecknats med Stockholms Läns Sjukvårdsområde, verksamheten Habilitering & Hälsa, med inflyttning 1 april 2013.

De andra hyresgästerna som flyttar in i nya lokaler hos Brostaden i Lindetorp är Attention Utbildning, Teaterteknik och Sponsor Insight.

Brostaden är största fastighetsägaren i området Lindetorp - ett område strategiskt placerat, med utmärkta kommunikationsknutpunkter, alldeles i närheten av Globen shopping och den nya Stockholmsarenan.

- Vi är stolta att kunna välkomna fyra nya hyresgäster till detta område. Det märks att det är mycket som händer i närområdet och det är glädjande att den redan starka efterfrågan på lokaler i området fortsätter att öka, säger Anders Nilsson, VD på Brostaden.

- Vi är glada att vi får ändamålsenliga lokaler i ett läge som passar oss så bra. Här blir allt närmare och mer lättillgängligt samt att det är mycket på gång i detta område. Många människor kommer flytta hit och vi rustar oss för ett ökat inflöde. Brostaden har inledningsvis gett ett gott intryck och deras starka miljöengagemang har varit en viktig faktor för oss, säger Inger Gandéus-Gustafsson, enhetschef Habilitering och Hälsa.

För ytterligare information kontakta Anders Nilsson, VD, tfn 08-602 33 19.

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• fastigheter
  • brostaden
  • uthyrning

• Stockholm

Brostaden är ett fastighetsbolag, helägt av Castellum AB, som äger och förvaltar kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet uppgår till 650 000 kvm och finns i alla väderstreck runt Stockholm, lättillgängligt med bra kommunikationer.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi vill ha en nära och bra kontakt med kunderna.  Att vara insatta i deras verksamhet, vardag och framtid är en förutsättning för att vara en bra affärspartner.