Castellum förvärvar kontorsfastighet i Majorna, Göteborg

Castellum har förvärvat fastigheten Majorna 720:19, Banehagsgatan 20-22 i Göteborg. Fastigheten har en total uthyrningsbar yta om 3 210 kvm och är fullt uthyrd. Tillträde sker den 1 december 2017.

– Vi är glada över att utöka vårt fastighetsbestånd i Klippanområdet med fler kontorsytor. Vår närbelägna fastighet Sillfabriken har nyligen genomgått en omfattande ombyggnation där vi skapat nya moderna kontorslokaler. Vi märker särskilt att företagen tycker om områdets karaktär, det havsnära läget och blandstadskvarteret som utvecklats och förstärkts över tid, säger Cecilia Fasth, vd för Region Väst i Castellum.

Cecilia Fasth, VD Region Väst i Castellum
Tel: 031-744 09 90, mobil: 0739-42 09 90
E-post: cecilia.fasth@castellum.se

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om 77 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet består av kommersiella lokaler för kontor, butik, lager och industri med en total uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvadratmeter.

I Region Väst (Storgöteborg, Borås och Halmstad) äger och förvaltar Castellum drygt 200 fastigheter om sammanlagt cirka 1 200 000 kvadratmeter till ett värde om cirka 17 miljarder kronor.

Våra fastigheter finns i 20 städer och ägs och förvaltas under det gemensamma varumärket Castellum.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.