Castellum hyr ut till Mio i Lund

Mio har tecknat ett hyresavtal för en butik i Castellums fastighet på Traktorvägen 11 vid Lunds västra infart. Lokalen ligger i ett expansivt handelsområde med köpcentrat Nova och handelsområdet Mobilia som grannar. Mio är en av de ledande svenska detaljhandelskedjorna för möbler och heminredning och ägs av handlarna, som driver sina butiker utifrån Mios franchisekoncept.
Mio kommer hyra merparten av den lägre delen av fastigheten, totalt ca 5 165 m2 i två plan. Butiken kommer ligga på plan 2 och nås via en ny entré. Lager, kundmottagning och inlastning kommer ligga på markplan. Ett helhetsgrepp kommer tas exteriört för att ge huset ett enhetligt utseende. Även interiört kommer en genomgripande renovering ske. Målet är att miljöklassa byggnaden enligt Miljöbyggnad Silver, och inflyttning är planerad till hösten 2017.

-Under flera år har vi tittat på en etablering i Lund och äntligen har vi hittat rätt, säger Björn Lindblad, VD för Mio.

-Vi är glada att de valt att flytta in hos oss och hälsar dem hjärtligt välkomna, säger Thomas Persson, affärsområdeschef på Castellum i Lund.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Thomas Persson
Affärsområdeschef, Lund
Mail: thomas.persson@castellum.se

• castellum
  • lund

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde

om cirka 72 miljarder kronor.

Fastigheterna finns i 20 städer från Luleå i norr till Malmö och Köpenhamn i söder. Hela

fastighetsbeståndet ägs och förvaltas nu under ett gemensamt varumärke – Castellum – som ersätter

de tidigare varumärkena Brostaden, Aspholmen, Corallen, Eklandia, Harry Sjögren, Briggen och

Norrporten.

Vår storlek ger oss samlade resurser att utveckla effektiva och hållbara arbetsplatser och samhällen.

Samtidigt fortsätter vi att agera som ett av de minsta fastighetsbolagen – med genuin kännedom om

den lokala marknaden och enkla vägar mellan kunden och oss.