Castellum i Gävle hyr ut till Consid - öppnar sitt fjärde kontor i Castellums fastigheter

IT-konsultföretaget Consid etablerar sitt 17:e kontor i landet, det fjärde i Castellums fastigheter. Sedan tidigare är Consid hyresgäster hos Castellum i Helsingborg, Norrköping och Örebro.

Consid är ett av landets mest snabbväxande IT-konsultbolag. I slutet av januari meddelade bolaget att de öppnar upp sitt 17:e kontor i landet – denna gång i Castellums fastighet vid Stortorget i centrala Gävle. Peter Hellgren, VD på Consid, berättar:

”Vi har väldigt tydliga riktlinjer när det kommer till våra kontor. Oavsett på vilket av våra kontor runt om i landet du är så ska du känna igen dig, det ska andas Consid. När du kommer till kontoret ska det kännas som att du kommer hem, det är en viktig del i det kulturbyggande som vi storsatsar på.”

Castellums fastighet, det så kallade Gevaliapalatset, på Nygatan är en anrik kulturminnesmärkt fastighet från 1892. Utöver kontor inrymmer fastigheten bostäder och butiker i markplan.

”Det känns otroligt kul att samarbetet med Consid fortsätter och att de blir våra hyresgäster även i Gävle. Castellum vill skapa arbetsplatser där människor trivs och där organisationer utvecklas och är övertygade att medarbetare som trivs i sina lokaler presterar bättre på jobbet. Förutom att Consid är trevliga hyresgäster tycker vi om deras sätt att skapa ett tydligt budskap och en identitet genom lokalerna – ett speciellt och spännande sätt att arbeta” säger Stefan Öberg, Affärsområdeschef på Castellum i Gävle.

För att skapa den gemensamma känslan för alla sjutton kontor har Consid en och samma arkitekt, Elisabeth Lejon, som ser till att det är samma färgkoder överallt och att designen hålls ihop.

För mer information, kontakta:

Stefan Öberg, Affärsområdeschef Gävle, Castellum
E-mail: stefan.oberg@castellum.se
www.castellum.se

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 89,2 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors.

Castellum har under 2018 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler samt nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum är dessutom som enda nordiska fastighets- och byggbolag invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.
I Region Stockholm-Norr (Stockholm, Uppsala och Gävle) äger och förvaltar Castellum drygt 138 fastigheter om sammanlagt cirka 966 000 kvadratmeter till ett värde om cirka 28 miljarder kronor.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

• Gävleborg

Stefan Öberg