Cecilia Aldén ny fastighetschef på Corallen i Norrköping

Fastighets AB Corallen har tecknat anställningsavtal med Cecilia Aldén för rollen som fastighetschef på Corallen i Norrköping. Hon kommer närmast från en befattning som marknadsområdeschef på Riksbyggen i Linköping, en roll som hon även tidigare haft i Norrköping. Cecilia är i grunden ekonomiutbildad och har tidigare haft flera chefsroller inom Nordea och Danske bank. Cecilia är 40 år och bor i Linghem (mellan Linköping och Norrköping) och påbörjar sin anställning senast den 25 januari, 2016.

–Cecilia kommer att leda ett mycket kompetent team på nio medarbetare i Norrköping med olika kompetens men med ett gemensamt mål – att vara ett lokalt förankrat fastighetsbolag och tillhöra de ledande aktörerna, säger Claes Junefelt, VD, Fastighets AB Corallen.

Det har varit ett rekordstort intresse för tjänsten att leda Corallens fastighetsutveckling i Norrköping som idag består av tolv stycken centralt belägna kontorsfastigheter och en välbelägen logistikfastighet. Totalt uppgår ytorna i Norrköping till ca 107 000 kvm.

–Vi är mycket glada över denna rekrytering och Cecilia Aldén kommer att bli en viktig del i det fortsatta arbetet för att verksamheten i Norrköping skall fortsätta att utvecklas och expandera, säger Claes Junefelt, VD, Fastighets AB Corallen.

Fastighets AB Corallen är ett helägt dotterbolag till Castellum AB som är ett av de större börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Corallen äger och förvaltar cirka 408 000 kvm kommersiella lokaler med ett värde om cirka 4,8 miljarder kronor i Östra Götaland (Jönköping, Linköping och Norrköping). Bolagets arbetssätt bygger på stark lokal förankring och långsiktighet. Vi arbetar nära kunden och marknadensamtidigt som bolagets investeringar och samhällsbyggnadsengagemang bygger på långa tidsperspektiv.

Läs mer på corallen.se eller castellum.se

• norrköping
  • fastighetsbolag
  • fastighets ab corallen