Eklandia hyr ut 10 500 kvm logistikyta till JAB Logistics

Eklandia Fastighets AB, dotterbolag inom Castellumkoncernen, har tecknat hyresavtal med JAB Logistics AB avseende en logistikyta om ca 10 500 kvm på Oljevägen i Arendal, Göteborg.

JAB Logistics bedriver verksamhet inom transport och logistik och har idag sin verksamhet på två olika adresser i Göteborg. De väljer nu att samlokalisera i Eklandias fastighet på Oljevägen 103-109 i Arendal. Inflyttning sker i december 2016.

– Vi är inne i en tillväxtfas och har växt ur våra befintliga lokaler i Gamlestaden och på Indiska Oceanen. Eklandias lokal på Oljevägen kommer att passa vår verksamhet perfekt efter den hyresgästanpassning som kommer att ske innan vår inflyttning, säger Joakim Bernhardtz, VD för JAB Logistics AB.

– Vi är glada över att kunna hälsa JAB Logistics välkomna som hyresgäst till Eklandia. Lokalens läge nära hamnen ger bra förutsättningar för dem att kunna fortsätta växa, säger Stefan Vilhelmsson, uthyrare på Eklandia Fastighets AB.

– Uthyrningen är en stark signal på Göteborgs attraktivitet som logistikmarknad. För att kunna möta marknadens efterfrågan pågår förberedelser hos oss för att starta flera nya logistikprojekt, bl a Eklandia logistikpark i nära anslutning till Göteborgs Hamn där vi planerar en storskalig etablering med flera logistikfastigheter på sammanlagt 70 000 kvm, avslutar Stefan Vilhemsson.

Stefan Vilhelmsson, Uthyrare Eklandia Fastighets AB
Tel: 031-744 09 39, mobil: 0739-42 09 39
E-post: stefan.vilhelmsson@eklandia.se

• hyresavtal
  • göteborg

• Göteborg

Eklandia Fastighets AB är ett helägt dotterbolag till Castellum AB som är ett av de större börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Eklandias affärsidé är att utveckla våra fastigheter för att erbjuda attraktiva arbetsplatser till nöjda kunder. Därigenom skapar vi maximal direktavkastning samt värdetillväxt till ägarna. Det övergripande långsiktiga ekonomiska målet för Eklandia är en årlig ökning av förvaltningsresultatet på 10 %.

Fastighetsbeståndet utgörs av kommersiella fastigheter som är strategiskt belägna i centrala Göteborg, på Lindholmen, runt hamnen samt i nära anslutning till genomfartsleder med bra kommunikationer. Eklandia äger ca 90 fastigheter med en total area på omkring 580 000 m² till ett värde av ca 7,2 miljarder. Läs mer på www.eklandia.se

Stefan Vilhelmsson

Uthyrare Castellum i Göteborg 031-744 09 39