Fastighets AB Brostaden hyr ut till SunGard

Fastighets AB Brostaden (Castellums dotterbolag i Stockholm) har tecknat ett hyreskontrakt med SunGard Availability Services i den nyproducerade byggnaden på Bäckvägen 18 i Sollentuna. SunGard förhyr ca 1 700 kvm och inflyttning kommer att ske 1:a oktober 2012.

Den nyproducerade byggnaden som uppförts på fastigheten är en modern lageranläggning som omfattar totalt ca 3 400 kvm. Fastigheten är i och med uthyrningen till SunGard fullt uthyrd då Brostaden sedan tidigare tecknat kontrakt med ISS Växtinredning. Fastigheten har ett utmärkt läge mellan E4 och E18 vid en av de nybyggda rondellerna till Norrortsleden.

Vi vill passa på att hälsa SunGard välkomna till Brostaden!

- Vi är stolta att kunna välkomna ännu ett stark varumärke i form av SunGard till denna nyproducerade byggnad. Att den nu är fullt uthyrd är såklart glädjande, det tyder på att det fortfarande finns en stark efterfrågan för den här typen av byggnader, säger Anders Nilsson, vd, på Brostaden.

-Vi är glada över att kunna etablera en av Sveriges grönaste datorhallar för samlokalisering av servrar i Sollentuna i norra Stockholm. Läget på Brostadens fastighet kompletterar perfekt vår datorhall i Sätra i södra Stockholm, och våra kunder kan därmed placera sin IT-drift i två geografiskt åtskilda datorhallar som är sammankopplade med både fiber och E4:ans motorväg. Smidigare än så blir inte colocation i en tvåhallslösning, säger Håkan Björklund, vd för SunGard Availability Services i Sverige.

Läs mer på Brostadens hemsida.

• uthyrning
  • brostaden

• Stockholm

Brostaden är ett fastighetsbolag, helägt av Castellum AB, som äger och förvaltar kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet uppgår till 573 000 kvm och finns i alla väderstreck runt Stockholm, lättillgängligt med bra kommunikationer.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi vill ha en nära och bra kontakt med kunderna.  Att vara insatta i deras verksamhet, vardag och framtid är en förutsättning för att vara en bra affärspartner.