Myndigheten för digital förvaltning etablerar sig hos Castellum i Sundsvall

Myndigheten för digital förvaltning har som uppdrag att utveckla, samordna och stödja digitaliseringen av statliga myndigheter, kommuner och landsting. Regeringen beslutade i december 2017 att etableringen för den nya myndigheten skulle förläggas till Sundsvall. En etablering som kommer innebära 70 nya arbetstillfällen.

Castellum har fått förtroendet att skapa moderna och attraktiva arbetsplatser åt myndigheten i fastigheten Hovrätten 3 på Storgatan 37. Lokalerna omfattar cirka 1 300 kvm.

En centralt placerad lokal med närhet till andra myndigheter, var ett av kriterierna för myndigheten. Något man nu uppnår med grannar som exempelvis CSN och Polisen i samma hus, samt Skatteverket, Domstolsverket, Försäkringskassan och SPV i absolut närhet.

- Vi är mycket glada för förtroendet att utveckla ett modernt, kreativ, aktivitetsbaserat och digitalt kontor åt den nya myndigheten. Vi ser fram emot en lång och nära relation säger Leif Nordin, Affärsområdeschef Region Stockholm-Norr i Castellum.

För ytterligare information kontakta:

Leif Nordin, Affärsområdeschef Region Stockholm-Norr i Castellum
Tel: + 46 60 64 12 09

E-mail: leif.nordin@castellum.se

Anders Nilsson, vd Region Stockholm-Norr i Castellum
Tel: + 46 8 602 33 19
E-mail: anders.nilsson@castellum.se
www.castellum.se

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 82 miljarder kronor och utgörs av lokaler för kontor/butik och lager/logistik med en uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvm.

Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i 20 städer från Köpenhamn i söder till Sundsvall i norr.

Castellum har under 2017 tilldelats två utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, dels Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och industrilokaler, dels förstapris för hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum är dessutom invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.

I Region Stockholm-Norr (Stockholm, Uppsala, Gävle och Sundsvall) äger och förvaltar Castellum drygt 172 fastigheter om sammanlagt cirka 1 200 000 kvadratmeter till ett värde om cirka 30 miljarder kronor.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.