Ny projektutvecklingschef till Castellum Öresund

För att ytterligare stärka sin position inom stads- och projektutveckling har Castellum Öresund rekryterat Anna Björklund som projektutvecklingschef. Anna kommer närmast från Skanska Öresund där hon under 17 år haft flera olika roller, nu senast som affärsutvecklingschef.

”Jag är oerhört glad och nöjd med att Anna kommer börja hos oss. Det har varit en lång och noggrann process för att vi skulle hitta rätt person. Anna tillför gedigen erfarenhet inom såväl projektledning som projektutveckling och äger god förmåga och förståelse att verkligen driva nytänkande inom projekt- och stadsutveckling. Med Anna är jag säker på att vi kommer fortsätta vår resa för att bli Öresunds mest spännande projekt- och stadsutvecklare”, säger Ola Orsmark, VD Region Öresund.

Anna startar sin nya anställning i mitten av september.

Om Castellum

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om 82 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet består av kommersiella lokaler för kontor, butik, lager och industri med en total uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvadratmeter.

Ola Orsmark

VD, Region Öresund 0706 47 10 70