Skönt barhäng på nya Pigeon Street i Knäppingsborg, Norrköping

I maj öppnar Pigeon Street i fd Fiskmagasinets/Enjoys lokaler i Knäppingsborg. Bakom det helt nya konceptet står trion Carina Carlqvist, Johannes Andersson & Carl Franzén som idag äger och driver den redan etablerade och mycket populära Kvarterskrogen Asken.

Förvandlingen av lokalerna har pågått en längre tid och snart fylls det anrika flaggskeppet med nya influenser och mattrender. Pigeon Street blir ”bakgatan” där otippade smaker möts och presenteras genom streetfood och dryck. Utbudet kommer att vara enkelt, vällagat, lekfullt och med en tydlig vegetarisk inriktning.

Stort fokus kommer att ligga på konceptets bardel där Jakob Bravo och Robin Nockmar har fått förtroendet att hålla i taktpinnen. Målet är att sprida cocktailkulturen i Norrköping samt att bygga upp ett intresse för utelivet och allt som kommer med det. På Pigeon Street kommer drinkarna att serveras med inspiration tagen från kända gator och områden runt om i hela världen. Gästerna kommer att tas med på en resa och bjudas på intressanta historier och anekdoter genom tid och smak och som sträcker sig runt hela jorden.

Fastighetsägaren Castellum är mycket nöjda med att etablera ännu ett nytt och spännande koncept i Kvarteret Knäppingsborg. Även populära Tinas Cafe å Sånt öppnade i kvarteret i början av februari.

– Vi är oerhört glada och stolta över att göra den här satsningen ihop med Askengänget! Vi ser med förväntan fram emot en vår och sommar med välfyllda uteserveringar i vårt härliga kvarter. Knäppingsborg ska sjuda av liv och rörelse och vara i framkant som destination när det gäller spännande och kvalitativa matutbud. I vårt Knäppingsborg finns något för alla, avslutar Cecilia S Aldén, affärsområdeschef i Norrköping.

För ytterligare information kontakta:

Cecilia S Aldén, Affärsområdeschef Norrköping, Castellum
Tel: + 46 11 442 05 02
E-mail: cecilia.s.alden@castellum.se
www.castellum.se

• Östergötland

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 89,2 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. Castellum har under 2018 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler samt nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum är dessutom som enda nordiska fastighets- och byggbolag invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.
I Norrköping äger och förvaltar Castellum 16 fastigheter om sammanlagt ca 123 500 kvadratmeter till ett värde om cirka 1,9 miljarder kronor.

Castellum, Gamla Torget 3, 602 24 Norrköping |Tel +46 11 442 05 00 | norrkoping@castellum.se