Pressmeddelande -

Det skandinaviska mjukvarubolaget CatalystOne Solutions utsedd till Gasellföretag 2013

CatalystOne Solutions har utsetts till Gasellföretag

Det norskgrundade produktbolaget CatalystOne Solutions har utsetts till Gasellföretag bland norska bolag, och betraktas därför som en av de snabbast växande företagen i Norge. Bolaget är i en expansiv fas med ett nyetablerat Sverige-kontor sedan i våras.

- Vår tillväxt bekräftar att norska organisationer i allt större grad önskar en systematisk utveckling av medarbetarnas prestation, talang och potential och ser tekniken som en viktig hävstång för att lyckas , kommenterar VD Avtar Jasser till utnämningen.

Ett systemstöd för att koppla verksamhetsmålen ned till individnivå
CatalystOne Solutions utvecklar och tillhandahåller en användarvänlig programvara för att stödja olika typer av HR -och ledningsprocesser, såsom medarbetarsamtal, kompetenskartläggning-och utveckling, HR masterdata och en rad andra processer. CatalystOne Solutions™ har utvecklats i nära samarbete med kunder för att maximera dess nytta. Med en marknadsledande position i Skandinavien används produkten globalt av kunder över hela världen. Bolagets VD är Avtar S. Jasser . Han har tidigare tilldelats den prestigefyllda utmärkelsen Top10 2012 av Leadership Foundation.

Gasellföretag
Gazelle Directory är en årlig utmärkelse för den norska marknaden som genomförs av Dagens Næringsliv.

Kriterierna för att finnas med på listan är följande:

· Minst fördubblat intäkterna under fyra år
· Omsättning på över en miljon första året
· Positivt rörelseresultat
· Undgått negativ tillväxt under några år
· Aktiebolag

• Datorer, datateknik, programvaror

• talent management software
  • hris
  • medarbetarsamtal
  • people management
  • performance management software

CatalystOne Solutions är ett etablerat nordiskt produktbolag som erbjuder spetskompetens och en användarvänlig helhetslösning inom området Talang- och Prestationsfokuserat ledarskap. Med stöd av mer än 10 års erfarenhet och kunskap hjälper vi våra kunder att genom våra produkter skapa bra resultat och systematisk utveckling av medarbetarnas prestationer, talang och potential. Kundernas behov och respons är en viktig drivkraft i vår utveckling av  kompetens, metodik och produkter.

CatalystOne Solutions har kontor i Stockholm, Oslo och utvecklingsavdelningar i Sandefjord och Chandigarh (Indien).

Presskontakt VP Marketing +47 90125852