Pressmeddelande -

EVRY (EDB ErgoGroup) valde CatalystOne™ för att hantera People & Performance Development

EVRY (före detta EDB ErgoGroup) bildades genom en fusion mellan Norges två ledande IT-tjänsteföretag, EDB Business Partner och ErgoGroup. Vid uppbyggnaden av ett företag får man arbeta aktivt för att etablera nya och gemensamma ledarskapsprocesser, där prestationsfokuserat ledarskap är en av grundbultarna. För att stödja sin nya PPD-process (People & Performance Development), som så småningom kommer att omfatta ca 10 000 anställda, valde EVRY (EDB ErgoGroup) den väletablerade programvarusviten från CatalystOne Soutions.

Lösningen, som introducerades i januari för 7 500 anställda i Norge och Sverige, omfattar utvärderingssamtal, målsamtal och uppföljningssamtal. Därutöver stöds också den löpande statusuppföljningen under året. En central del av lösningen är en CV-databas med vars hjälp det går att söka efter medarbetare med speciella kompetenser till interna projekt samt att på ett effektivt och professionellt sätt presentera medarbetarnas CV i försäljnings- och anbudsprocesser. “När så många anställda ska lära sig ett nytt verktyg på så kort tid är det av avgörande betydelse att lösningen har ett väl utbyggt processtöd och är enkel och användarvänlig”, säger chefen för strategisk HR, Yngvar Sjoner. “Just dessa egenskaper förstod vi att  CatalystOne™ hade”.

“Som den stora aktör EVRY är på IT-marknaden är vi övertygade om att våra nordiska kunder har mest nytta av en aktör som känner det nordiska näringslivet inifrån. Genom valet av CatalystOne Solutions har vi fått en samarbetspartner som har utvecklats inom ramen för den nordiska ledarskapsmodellen, vilket är en kompetens vi kommer att få stor nytta av”, berättar Sjoner.

Så snart den nya PPD-processen väl är inarbetad planerar företaget att introducera IT-stöd för bl.a. planering av efterträdare och talangutveckling.

• Datorer, datateknik, programvaror

• people management
  • talent management software
  • performance management software
  • talent management
  • prestationsorienterat ledarskap

CatalystOne Solutions är ett etablerat nordiskt produktbolag som erbjuder spetskompetens och en användarvänlig helhetslösning inom området Talang- och Prestationsfokuserat ledarskap. Med stöd av mer än 10 års erfarenhet och kunskap hjälper vi våra kunder att genom våra produkter skapa bra resultat och systematisk utveckling av medarbetarnas prestationer, talang och potential. Kundernas behov och respons är en viktig drivkraft i vår utveckling av  kompetens, metodik och produkter.

CatalystOne Solutions har kontor i Stockholm, Oslo och utvecklingsavdelningar i Sandefjord och Chandigarh (Indien).

Presskontakt VP Marketing +47 90125852