​Caverion inviger nytt supportkontor

Idag flyttar Caverion in i det nya supportkontoret i Stadshagen i centrala Stockholm. Lednings- och supportfunktioner samt region Managed Services och Project Management Office (PMO) kommer att utgå från det nya kontoret.

Möten med kunder, leverantörer och andra intressenter har i stor utsträckning påverkat utformningen av Caverions supportkontor. De nya lokalerna kommer även att fungera som en mall vid etableringen av nya Caverionkontor, vid renovering av befintliga lokaler och vid flytt av lokalkontor till nya adresser.

"Jag ser fram mot att kunna erbjuda alla våra interna och externa intressenter en modern, energieffektiv och funktionell mötes- och arbetsplats. Våra kontor är en viktig del av varumärket och den framtida utformningen Caverions lokalkontor kommer att bidra till att stärka vår position som en innovativ aktör", säger Thomas Lundin, VD.

Det nya supportkontoret ligger på Lindhagensgatan 126, på västra Kungsholmen i centrala Stockholm.

För mer information, kontakta:

Yngve Berglund
Marknads- och kommunikationschef
yngve.berglund@caverion.se

• Energifrågor

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster används bland annat i kontor, butiksfastigheter, bostäder, offentliga lokaler, industrianläggningar och inom infrastruktur.
Vårt mål är att bli en ledande europeisk leverantör av avancerade och hållbara livscykellösningar. Vår styrka ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden för livscykeln hos fastigheter och industrianläggningar.
 Caverion har nära 17.000 anställda inom 12 länder i norra och centrala Europa. Caverions aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingfors och vår omsättning för 2014 uppgick till cirka 2.4 miljarder euro.www.caverion.se

Carl G. Mossberg

Presskontakt Kommunikatör 08 705 90 28