Över 650 000 har redan sett Caverion Space Saga – nu släpps den sista delen

Caverions första internationella marknadskampanj lanserades i början av året i 12 länder i Central-, Nord-, och Östeuropa. Hittills har tre filmer publicerats, vilka har setts av 650 000 personer samtidigt som 100 000 personer har besökt kampanjhemsidan. Den fjärde och sista filmen – smarta och integrerade lösningar – har lanserats.

-Space Saga ska öka kunders och andra intressenters kännedom om Caverions tjänster och lösningar. Vi vill berätta vår story på ett intresseväckande och roligt sätt och vi är väldigt nöjda med det stora intresset och den positiva feedbacken vi har fått både externt och från våra drygt 17 000 medarbetare, säger Päivi Alakuijala, Head of Marketing and Communication, Caverion Group.

Kampanjen kommer att fortsätta under hela 2016. Utöver fyra Space Saga filmer används även digital-, tryckt- och utomhusannonsering i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Polen och Österrike. Fördjupande artiklar och videoklipp relaterade till kampanjens fyra teman har även samlats på en fristående kampanjhemsida www.caverion.se/csaga.

De fyra temana är:

Episod 1: Garanterad energieffektivitet och besparingar

Episod 2: Bra inomhusklimat

Episod 3: Infrastrukturlösningar för ekonomisk tillväxt

Episod 4: Smarta och integrerade lösningar

Alla teman visar hur Caverion kan hjälpa kunder att aktivt och långsiktigt serva och underhålla byggnader och industrianläggningar

Reklambyrån Bob the Robot har varit ansvariga för planeringen av kampanjen.

-Vi hade många olika uppslag men valde tillslut att presentera idén med rymdstationen. I och med att rymdstationen är en fiktiv plats fick vi även mer utrymme för vår storytelling. Samtidigt är även rymdstationen en underhållande plats för själva sakinformationen vilket har bidragit till det höga intresset bland våra målgrupper. När jag tänker tillbaka, är jag säker på att vi gjorde rätt val, säger Mikko Hovi, vice VD på reklambyrån Bob the Robot.

Se filmerna & besök kampanjsidan

Carl Mossberg
Marknad och kommunikation
carl.g.mossberg@caverion.se

• space saga

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser.

De säkerställer hög driftsäkerhet, säkra, hälsosamma och inbjudande miljöer, optimal prestanda och kostnadseffektivitet. Vårt mål är att bli en ledande europeisk leverantör av avancerade och hållbara livscykellösningar för byggnader och industrianläggningar.

Våra styrkor omfattar teknisk kompetens och ett heltäckande tjänsteerbjudande inom samtliga teknikområden genom fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Caverion har över 17 000 anställda i 12 länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning för år 2015 uppgick till cirka 2.4 miljarder euro. Caverions aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingfors.

www.caverion.se

Carl G. Mossberg