Andreas Eckermann vänder tillbaka till CBRE:s värderingsteam

CBRE har anställt Andreas Eckermann som Director till Valuation Advisory i Göteborg. Andreas har en gedigen erfarenhet och bakgrund inom branschen då han under 10 år verkat som fastighetsvärderare hos CBRE, Savills och nu närmast hos Newsec. Andreas är MRICS och har bland annat mycket stor erfarenhet av värderingsuppdrag mot internationella kunder. Han tillträder sin tjänst i början av januari.

Lisa Waara Klinterhäll, Head of Valuation Advisory på CBRE Sweden, säger: ”CBRE har under det senaste året sett över möjligheterna att stärka och bredda värderingsavdelningen. Att vi nu har lyckats attrahera en erfaren värderare är oerhört glädjande. Andreas bakgrund, kunskap och arbetssätt är verkligen något som CBRE och våra kunder välkomnar. Vi har nu ett starkt värderingsteam på plats i Göteborg som har kapacitet och kompetens att genomföra större värderingsuppdrag.”

CBRE:s svenska värderingsavdelning består härmed av 11 personer. Åtta personer är av Samhällsbyggarna auktoriserade fastighetsvärderare och fem personer är MRICS (Member of Royal Institution of CharteredSurveyors).

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2014 års omsättning). Företaget har ungefär 70 000 anställda och fler än 400 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm och Göteborg med runt 250 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Företaget har åtta olika affärsområden – Capital Markets, Office Agency, Retail Advisory, Industrial & Logistics, Valuation Advisory, Building Consultancy, Asset Services och Global Workplace Solutions. Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu .