CBRE anställer ny Head of Research - Amanda Welander ansluter till CBRE

Stockholm, 20 november 2017 – CBRE meddelar att Amanda Welander har utsetts till Head of Research på CBRE.

Amanda kommer från Brunswick Real Estate där hon arbetat med att följa och analysera de noterade bolagen. Dessförinnan har Amanda under ett flertal år arbetat som marknadsanalytiker på Skanska. Amanda kommer att vara ansvarig för att vidareutveckla CBREs researcherbjudande i Sverige.

Niklas Samuelsson, Vice VD CBRE, kommenterar:
”Rekryteringen av Amanda är nästa steg i att stärka vår Research. Amanda kommer att bygga upp enheten tillsammans med vår EMEA Research. Vi är mycket glada för den här rekryteringen och ser fram emot att leverera en ännu vassare produkt till våra kunder.”

Amanda Welander, blivande Head of Research på CBRE i Sverige, kommenterar:
” Jag ser fram emot att bli en del av CBREs strävan efter att addera mesta möjliga mervärde för sina klienter. Research-enheten kommer att bistå med djupgående insikter om den svenska fastighetsmarknaden, vilket ger förutsättningar för att göra de bästa affärerna.”

Amanda kommer att tillträda sin tjänst hos CBRE i januari 2018.

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2016 års omsättning). Företaget har ungefär 70 000 anställda och fler än 400 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö med runt 300 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu .