CBRE anställer senior rådgivare med internationellt fokus

John Routledge kommer att arbeta tillsammans med CBRE:s Capital Markets-team på kontoret i Stockholm. Johns fokus kommer vara att, tillsammans med teamet, fortsätta arbetet med att bemöta den ökande efterfrågan ifrån internationella investerare på den svenska fastighetsmarknaden. Samtidigt kommer han att vara en viktig del i arbetet avseende CBRE:s fortsatta expansionsplaner i Norden.

John kommer närmast ifrån Cushman & Wakefield LLP, där han ursprungligen arbetade i deras brittiska cross-border Capital Markets-team. 2007 flyttade han till Stockholm och fick rollen som ansvarig för Cushman & Wakefields nordiska Capital Markets-team. Dessförinnan arbetade han som Director i det internationella investment-teamet på DTZ i Storbritannien.

Daniel Andersson, Head of Capital Markets på CBRE i Sverige, kommenterar:

"Johns omfattande erfarenheter och kunskaper av affärer på kontinenten och i Norden, i kombination med hans imponerande meritlista avseende rådgivning till internationella investerare, kommer att stärka vårt nuvarande Capital Markets-team. Samtidigt stärker det vår position ytterligare som en av de främsta rådgivarna till internationella investerare som tittar efter möjligheter att investera i Norden."

John kommer att påbörja sin anställning den 4 november.

• senior rådgivare
  • daniel andersson
  • cbre capital markets
  • internationella fastighetsinvesterare

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2012 års omsättning). Företaget har ungefär 37.000 anställda och fler än 300 kontor som  stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm och Göteborg med runt 80 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Företaget har åtta olika affärsområden – Capital Markets, Office Leasing, Retail Advisory, Logistics Advisory, Retail Tenant, Valuation Advisory, Property & Asset Management och Corporate Services. Läs mer om CBRE på våra webbsidor, www.cbre.se eller www.cbre.eu.