CBRE Basale får uppdraget att förvalta åt Taxi Stockholm

CBRE Basale har fått förtroendet att ansvara för förvaltningen av Taxi Stockholms fastighet på Luntmakargatan i Stockholm.  Fastigheten är ca 6 000 kvadratmeter och omfattar utöver Taxi Stockholms huvudkontor ett antal lokaler samt bostäder.

Uppdraget omfattar kommersiell och teknisk förvaltning samt uthyrning och projektledning.
”Det har varit en spännande process. Valet föll på CBRE Basale då vi kände ett stort förtroende för deras förvaltningsmodell och personal, ”, säger Lars Strömberg, VD på Taxi Stockholm. ”Särskilt då vi vill vara i framkant när det gäller att bedriva en hållbar verksamhet och här ser vi att CRBE Basale på ett bra sätt kommer kunna driva vårt arbete mot en Green Building-certifiering”.

”Vi ser fram emot att arbeta med Taxi Stockholms tre byggnader i centrala Stockholm. Vid sidan av våra kommersiella portföljer är blandfastigheter i Stockholm innerstad ett segment där vi hittat stora möjligheter att skapa värde för våra uppdragsgivare”, säger Ulf Attebrant, VD CBRE Basale.

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2013 års omsättning). Företaget har ungefär 44 000 anställda och fler än 300 kontor som  stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm och Göteborg med runt 80 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Företaget har åtta olika affärsområden – Capital Markets, Office Leasing, Retail Advisory, Logistics Advisory, Retail Tenant, Valuation Advisory, Asset Services och Corporate Services. Läs mer om CBRE på våra webbsidor, www.cbre.se eller www.cbre.eu.