CBRE får prestigeuppdrag i samarbete med SPP/Storebrand och Magnolia Bostad

CBRE har tecknat avtal om nyuthyrning av närmare 800 nyproducerade lägenheter i Malmö och Södertälje med Magnolia Bostad som utvecklare och SPP, som är en del av Storebrand, som fastighetsägare.

Lägenheterna har preliminär inflyttningsstart i november 2018.

Malin Biehl, Head of Property Management, CBRE, kommenterar:
”Vi är så glada och stolta över det förtroende vi fått från båda parter. Och att SPP/Storebrand utvecklat en egen bostadskö för att bredda sitt erbjudande till sina kunder tycker vi är mycket bra!”

Patrik Kallenvret, VD, CBRE, kommenterar:
“Våra medarbetare på Asset Services har gjort ett fantastiskt arbete vilket resulterat i att vi får det här fina uppdraget. Jag är också imponerad av samarbetet mellan alla parter i teamet som tecknat avtalet.”

Läs gärna mer om SPP och Storebrands bostadskö:

• cbre sweden - real estate - fastighetsrådgivaren
  • asset services
  • malin biehl
  • fastighetsuthyrning

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2017 års omsättning). Företaget har ungefär 80 000 anställda och fler än 450 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö med runt 300 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Läs mer om CBRE på www.cbre.se.