CBRE får uppdraget att hyra ut Prologis nybyggnation i Göteborg

”Då utbudet av nybyggda logistikytor i Göteborgsregionen är mycket begränsat blir denna nybyggda fastighet ett välbehövligt tillskott på marknaden. Uthyrningsarbetet har pågått en tid och vi räknar med att teckna avtal med ny hyresgäst under första halvåret i år. Fastigheten kommer att stå inflyttningsklar i slutet av året. Arendal är Nordens bästa läge för logistik- och lagerhållning då det ansluter direkt till Sveriges viktigaste logistiknav - Göteborgs hamn", säger Karl Persson, vice VD på CBRE.

• nybyggd logistikfastighet

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2013 års omsättning). Företaget har ungefär 44 000 anställda och fler än 350 kontor (dotterbolag ej inkluderade) som  stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm och Göteborg med runt 80 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Företaget har åtta olika affärsområden – Capital Markets, Office Leasing, Retail Advisory, Logistics Advisory, Retail Tenant, Valuation Advisory, Property & Asset Management och Corporate Services. Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu.