CBRE förmedlar lokaler för nytt företagscenter till Regus i Göteborg

Regus hyr kontorsfastigheten på Östra Hamngatan 17 i centrala Göteborg och öppnar ett nytt företagscenter den förste september 2017. CBRE har varit rådgivare i affären. Fastigheten är om drygt 2200 kvm och ägs av Sverigehuset.

Glenn Håkansson, Head of Investor Leasing på CBRE i Göteborg, kommenterar:

”Vi noterar en ökad efterfrågan på företags- och coworkingcenter i Göteborg. Vi är jätteglada att vi nu fått medverka till att Regus öppnar ytterligare ett center i detta attraktiva läge hos Sverigehuset. Här får de hyra en egen byggnad belägen mitt emot Nordstan och det ska bli spännande att se hur det nya centret tar form.”

Patrick Ölvebäck, Country Manager på Regus i Sverige, kommenterar:

”Detta är en fantastiskt fin byggnad i ett mycket bra läge. Detta blir Regus fjärde center i Göteborg och ett utmärkt komplement till våra andra lokationer. Här kommer vi kunna erbjuda våra kunder en drop-in plats, en plats i öppet landskap eller ett eget kontorsrum. Vi ser fram mot att slå upp portarna i september.”

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2016 års omsättning). Företaget har ungefär 70 000 anställda och fler än 400 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö med runt 300 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu