CBRE Industrial & Logistics fortsätter växa

CBRE Industrial & Logistics har anställt Magnus Pettersson och Christoffer Bladh Nord. Magnus Pettersson har tidigare arbetat på Lokalnytt, bland annat som ansvarig för utgivningen av Lokalnytt i Mälardalen. Christoffer Bladh Nord kommer närmast ifrån Colliers där han arbetat som projektledare inom uthyrning av industri- och logistiklokaler. Christoffer kommer att vara placerad vid CBREs nystartade kontor i Malmö.

”Vi är givetvis mycket glada över att Magnus och Christoffer valt att börja hos oss. Vi är nu sex medarbetare som täcker hela Sverige. Det gör att vi kan hantera den stora efterfrågan och den spännande utveckling som industri- och logistikmarknaden genomgår. Vi är också väldigt glada för att nu kunna erbjuda en lokal projektledare på plats i Skåne, en region med en mycket stor tillväxt inom segmentet”, säger Tomas Pendén, Head of Industrial & Logistics på CBRE i Sverige.

Karl Persson, vice vd på CBRE i Sverige, kommenterar:

”CBRE fortsätter sin satsning inom Industrial & Logistics. Att vara marknadsledande i Sverige i kombination med ett internationellt starkt samarbete ger mest nytta för våra kunder. Dessa rekryteringar är mycket viktiga för att vi ska kunna befästa och ytterligare utveckla vår position.”

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2015 års omsättning). Företaget har ungefär 70 000 anställda och fler än 400 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm och Göteborg med runt 250 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Företaget har åtta olika affärsområden – Capital Markets, Office Agency, Building Consultancy, Retail Advisory, Industrial & Logistics, Valuation Advisory, Asset Services och Global Workplace Solutions. Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu .