CBRE säljer 17.500 kvm logistikyta för DHL i Trollhättan

CBRE säljer för DHL:s räkning logistikfastigheten Tunnan 1 i Trollhättan. Fastigheten omfattar ca 17.500 kvm och byggdes 2002. Köpare är Hemfosa Fastigheter som tillträder fastigheten under Q3 2013.

Detta bekräftar hur likvid marknaden är för logistikfastigheter. Vi har hittills i år genomfört affärer med en yta på mer än 160.000 kvm. Genom affären i Trollhättan befäster vi på CBRE vår markandsledande roll inom logistiksegmentet”, säger Karl Persson, vice VD på CBRE i Sverige.

• dhl
  • trollhättan
  • cbre sweden - real estate - fastighetsrådgivaren

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2012 års omsättning). Företaget har ungefär 37.000 anställda och fler än 300 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.
I Sverige har CBRE två kontor, i Stockholm och Göteborg, där vi är runt 50 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Vi har sex olika affärsområden – Capital Markets, Office Leasing, Retail & Logistics Advisory, Retail Tenant, Valuation Advisory och Corporate Services. Läs mer om oss på våra webbsidor, www.cbre.se eller www.cbre.eu