CREANTUM FASTIGHETER SÄLJER FASTIGHET I SÖDERTÄLJE

Månsbro Fastigheter AB har förvärvat fastigheten Gravyren 14 i Hovsjö, Södertälje. Säljare är Creantum Fastigheter AB. Fastigheten har en uthyrbar yta på 8 500 kvm bostäder omfattande 126 lägenheter. Överenskommet fastighetsvärde uppgår till 113 miljoner kronor. Säljarens rådgivare i affären har varit CBRE samt Andersson Gustafsson Advokatbyrå.

”Vi är mycket glada att vi inom Månsbro Fastigheter erhållit möjligheten att genomföra detta förvärv. Jag och min bror Lars-Åke Månsson ser detta som en fin komplettering av vårt totala bestånd, som till största delen utgörs av kommersiella fastigheter. Vi har tidigare ägt och förvaltat ett större antal hyresfastigheter i Södertälje och vi äger sedan tidigare även lägenheter i centrala Stockholm. Vi fortsätter med att ytterligare utveckla och utöka beståndet”, säger Per-Axel Månsson, partner hos Månsbro Fastigheter AB.

”Efter nästan 10 års aktivt ägande är vi glada att lämna över till ett lokalt företag som Månsbro Fastigheter som delar vår syn på utveckling och långsiktigt ägande. Vi kommer fortsätta utveckla vårt kvarvarande fastighetsbestånd med kommersiella lokaler samt leta efter nya möjligheter avseende bostäder, primärt i Stockholmsregionen med omnejd”, tillägger Tomas Otterhem på Creantum Fastigheter.

Månsbro Fastigheter AB är en privatägd fastighetskoncern som äger, bygger och förvaltar fastigheter i Stockholmsregionen till ett uppskattat fastighetsvärde om 700 miljoner kronor.

Creantum Fastigheter AB är ett privatägt fastighetsbolag som äger fastigheter i Stockholmsregionen.

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2015 års omsättning). Företaget har ungefär 70 000 anställda och fler än 400 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm och Göteborg med runt 250 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Företaget har åtta olika affärsområden – Capital Markets, Office Agency, Building Consultancy, Retail Advisory, Industrial & Logistics, Valuation Advisory, Asset Services och Global Workplace Solutions. Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu .