Frösunda Omsorg flyttar till Haga Norra i Solna

Frösunda Omsorg, ett av Sveriges ledande vårdbolag, kommer under juni månad flytta sitt huvudkontor till Brahelund 3 i Haga Norra, en fastighet som ägs av Internos Global Investors. Den nya förhyrningen utgör 1 635 kvm.

CBRE och Nordic PM har företrätt Internos i uthyrningen och Tenant & Partner är Frösunda Omsorgs representant i lokalprojektet.

”Intresset för området har ökat betydligt och för fastigheten i synnerhet, där vi nu ser fram emot ytterligare förhyrningar”, säger Nina de Besche, Head of Office Agency på CBRE i Sverige.

”Valet av Haga Norra är en del i företagets process att utveckla och möta kundernas behov samt att bibehålla och attrahera nya medarbetare”, säger Hasan Vrazalica, huvudansvarig för omlokaliseringen hos Frösunda Omsorg.

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2014 års omsättning). Företaget har ungefär 52 000 anställda och fler än 370 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm och Göteborg med runt 100 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Företaget har sju olika affärsområden – Capital Markets, Office Agency, Retail Advisory, Industrial & Logistics, Valuation Advisory, Asset Services och Global Corporate Services. Läs mer om CBRE på våra webbsidor, www.cbre.se eller www.cbre.eu.

Nina de Besche

Head of Advisory &Transactions Investor Leasing, CBRE Sweden AB +46(0)733-498 746