Vårens största kampanj byter namn till Spring Friday

Idag meddelar CDON, Nordens största marknadsplats, att företaget byter namn på vårens största kampanj till Spring Friday. Green Friday, som kampanjen tidigare hette, kommer att få en ny hållbar inriktning och flyttas fram till senare i år. Vårkampanjen, Spring Friday planeras att fortgå enligt plan mellan den 23:e april till och med den 3:e maj 2020. Kampanjen initierades av CDON år 2016 där målet är att skapa en motsvarighet till Black Friday fast på våren.

– CDONs vårkampanj är en av de viktigaste och största satsningarna under året. Vi har fortfarande som målsättning att kampanjen ska bli vårens svar på Black Friday. Vi hoppas att branschen övertid vill ta efter och byta till det nya namnet, säger Henrik Jarl, CMO på CDON.

Green Friday flyttas fram
Green Friday får en ny inriktning med fokus på hållbarhet och kommer att flyttas fram till hösten 2020.

– Som störst i Norden vill vi göra vad vi kan för att lyfta hållbar handel. Green Friday i sin nya tappning är ett led i ett större ansvarstagande där vi lägger mer resurser på att ställa om verksamheten. Vi är stolta över våra befintliga initiativ, såsom att vi tillsammans med våra kunder skänker närmare 2 miljoner kronor årligen till projektet Rädda Regnskog eller att vi har ställt om hela vår returhantering. Green Friday initiativet blir ytterligare ett steg i rätt riktning, avslutar Henrik Jarl.

Mer detaljerad information om Green Friday kommer att komma längre fram.

• Ekonomi, finans

CDON grundades 1999 och är idag Nordens största marknadsplats med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. CDON erbjuder ett brett sortiment som omfattar miljontals produkter inom film, musik, TV- och datorspel, kontorsvaror, böcker, leksaker, hemelektronik, vitvaror, sport, friluftsprodukter, skönhetsvård, mode, skor, datorer och datorprodukter. Under 2019 hade CDON över 100 miljoner besökare och 1,8 miljoner aktiva kunder. CDON ingår i Qliro Group som är noterat på Nasdaq i Stockholm. Mer information finns via CDON.com

Alexandra Jerrebo

Presskontakt PR & Communications Manager, CDON