PRESSINBJUDAN - Storföretagens klimatambitioner kartlagda

PRESSINBJUDAN Storföretagens ambitioner i klimatfrågan kartlagda av världens investerare. Så svarade svenska storföretag. Välkommen till en redovisning av vad Sveriges och världens stora företag säger om sin syn på och sina åtgärder mot klimatförändringen. Världens största kartläggning av storföretagens ambitioner i klimatfrågan har nu genomförts för femte gången. I år finns för första gången svenska storföretag med i kartläggningen. Bakom satsningen står Carbon Disclosure Project, vilket är ett samarbete mellan 315 institutionella investerare som tillsammans står för över en tredjedel av världens investeringar. Utöver huvudtalaren näringsminister Maud Olofsson medverkar representanter från Carbon Disclosure Project, Nutek, Folksam, Ethix SRI Advisors, AP1, Etikrådet, Scandic, Ericsson, TeliaSonera, Volvo samt en meteorolog från SVT. Merparten av innehållet är på engelska. Mer information finns i bifogade pdf-dokument. TID: 3 oktober 2007, kl 13.00–16.00 PLATS: Scandic Sergel Plaza, Stockholm Anmäl ditt intresse till Emma Henningsson, tel: 0705-595 152 eller e-post: amanda.haworth@cdproject.net Vi har begränsat antal platser. VÄLKOMMEN Bilaga pdf: Inbjudan och mer information på engelska.

Catherine von Altheer

Presskontakt Communications manager Communications +44 (0) 7794 003 903