"Kopplingen till de tuffaste applikationerna"

CEJNs TLX passar perfekt till de tuffaste applikationerna

I ett arbetslag som jobbar med grundläggning och pålning så är problemlösning en del av jobbet. Jorden kan vara tyngre, tätare eller segare än vad man tänkt, bara för att nämna några problem man kan stöta på. Inte bara påverkar jordkvaliteten arbetsmiljön, det kan orsaka skador på verktygen. Eftersom jordkvaliteten inte går att förutsäga och vissa situationer inte kan förhindras kan det vara svårt att planera arbetet. Vad som och andra sidan går att förhindra är läckage i hydrauliksystemet i borriggen och pålningsmaskinen.

Chockflöden är den vanligaste orsaken till varför skruvkopplingar går sönder. När det gäller grundläggning så är det höga chockflöden som dyker upp vid pålning och borrning i jorden. Dessa chockflöden är flera gånger högre än de flöden som normalt går igenom maskinen. Verktyg till pålning och borrning är inga små maskiner. Deras motorer är kraftfulla och är tillverkade för att klara av svåra jordförhållanden och kräver delar av hög kvalitet. Som tur är kan CEJN tillgodose de behoven.

CEJNs Flat-Face skruvkoppling TLX är extremt tålig när det gäller chockflöden som förhindrar att den går sönder och i stort sett eliminerar oljeläckage, en miljövänlig aspekt. En annan fördel är att den är kostnadseffektiv. Många gånger när hydraulikkopplingar inte klarar av trycket kräver det att många kopplingar måste bytas ut på kort tid. Skillnaden med en enkel, robust CEJN koppling är att den är tillverkad för att klara av chockflöden och fungera i de tuffaste förhållanden. På längre sikt hålls maskinavbrott och reparationskostnader nere på ett minimum vilket sammanfattningsvis betyder: TLX är en hållbar lösning.

De många goda egenskaperna hos hydraulkopplingen har resulterat i att många kunder har bytt ut sina kopplingar till CEJNs TLX och kopplingen används nu i stor utsträckning inom grundläggningsindustrin. Den hållbara kopplingen används mycket antingen vind slanganslutningen mellan kraftkällan och borriggen eller för anslutning till olika verktyg som till exempel hammarborr. Det finns många användningsområden för CEJNs TLX koppling.

Att ha en koppling som går sönder är antagligen det sista en pålningsarbetare vill hålla på med och oroa sig för, eller fundera på om kopplingen håller eller inte ska inte vara på listan för vilka utmaningar grundläggningsindustrin står inför. Det råder ingen tvekan om att underrubriken ”Kopplingen som håller för de tuffaste applikationerna” inte bara är en bra definition av vad kopplingen klarar av utan också visar var CEJN sätter ribban för prestanda och kvalitet.