Non-Drip serie 777 kyler elektronisk utrustning i frekvensomriktare

Non-Drip serie 777 kyler elektronisk utrustning i frekvensomriktare

För att hålla infrastrukturen i trim inom denna typ av industri är frekvensomvandlare för värmehantering nödvändiga för att avlägsna överskottsvärme. Kyla skyddar datorer, övervakning, kommunikation och annan elektrisk / elektronisk utrustning från haveri. CEJN erbjuder pålitliga och robusta enhandsmanövrerade snabbkopplingar för att säkerställa perfekt intregering med kundapplikationer.

Läckage ledde till sökning efter ny lösning
En tillverkare av frekvensomriktare upplevde upprepade gånger läckage vid underhåll när dom kopplade vattenkylningsledningar från kraftmoduler. Detta var inte en överraskning för kunden, eftersom de använde ISO B rostfria stålkopplingar - inte idealiskt för vätskeöverföring i känsliga applikationer. Istället föreslog CEJN Non-Drip-serien 777, en tät och korrosionsfri vätskekoppling i rostfritt stål .

Ny tätning gjorde att Non-Drip 777 stack ut
Non-dripp funktionen var ett försäljningsargument för kunden, som inte längre behövde oroa sig för spill och eventuellt skadad elektronik. För att garantera att den nya snabbkopplingen skulle hantera trycket föreslog CEJN EPDM tätning. EPDM har enastående motståndskraft mot åldrande, långvarig flexibilitet och elasticitet med god hållfasthet som gör den unik. I kombination med det robusta utförandet i rostfritt stål, klarar denna produkt lätt de stora temperaturförändringarna och yttre påverkande faktorer i järnvägsvärmehantering.

CEJNs ambition
Vår ambition är alltid att fundera över ansökan och se om det finns något annat vi kan göra för att ytterligare förbättra vår produkt. För denna kund var EPDM tätning anpassningen som gjorde det till ett vinnande koncept.