CEJN presenterar snabbkoppling serie 140

CEJN presenterar snabbkoppling serie 140

CEJN kan stolt presentera sin mest extrema högtryckskoppling hittills. Snabbkopplingen för 400 MPa är tillverkad för att göra de mest krävande arbetsmiljöerna mer tillgängliga. Genom att byta ut din fasta anslutning till 140 serien från CEJN får du en mer flexibel enhet.

Denna unika koppling är lätt att greppa, robust och ändå liten nog för att inte vara i vägen. För extra säkerhet så förhindrar låsringen oavsiktlig isärkoppling. 140 serien är pålitlig, exakt och tål att anslutas gång på gång under lång tid var du än arbetar.

Med 140 serien kan du ansluta pumpar, verktyg och tillbehör snabbare, säkrare och enklare. Den är användbar i applikationer som avdragare, lageravdragare, mutterspräckare och hydrauliska testanläggningar. och gruvtillämpningar. Kopplingen klarar upp till 400 MPa i urkopplat läge och nippeln klarar 300 MPa.
Som en del av CEJNs säkerhets och kvalitets engagemang provtrycks varje koppling och nippel upp till fullt arbetstryck före leverans.