Utveckling av koncept och ny webbplats för Canadaköket

Canadaköket är ett av Sveriges äldsta och mest anrika köksvarumärken. Sedan ett par år ingår Canadaköket i Nordic Kitchen Group. För att fortsätta utvecklas har man revitaliserat företaget. Canadaköket har alltid investerat i hantverk och kvalitetsmaterial. Nu tar man formgivningen till en ännu högre nivå. Ambitionen är att ta en position som Sveriges mest exklusiva kökstillverkare genom att bygga kök som ingen annan.

Celebration har tillsammans med Canadaköket och reklambyrån DTRT utvecklat konceptet för den nya webbplatsen – www.canadakoket.se. Syftet med sajten är att förmedla känslan av den exklusiva kvaliteten och den unika designen som Canadaköket står för. Fokus i konceptet är det visuella, ambitionen är att ge betraktaren en känsla av de i princip oanade möjligheterna som Canadaköket ger. Målet är att väcka nyfikenhet och intresse som stimulerar till närmare kontakt med Canadakökets representanter (Canadakökets kök måste upplevas ”Live”!). Celebration har medverkat i konceptarbetet och stått för produktion och teknisk utveckling. Vi arbetar löpande med det digitalt strategiska arbetet att förtydliga och förmedla Canadakökets värden på webben, att positionera webbplatsen i relevanta kanaler och löpande arbeta för att öka besöksfrekvens och konverteringsgard.

Som CMS används Litium Studio 4.5.1. Celebration har byggt webbplatsen med responsiv webbdesign.

Resultatet ser du här: www.canadakoket.se

• nordic kitchen group
  • canadaköket