En ny visuell identitet och e-handel för Kondator

Våren 2015 påbörjade Celebration sitt samarbete med Kondator. Inför arbetet med den nya webbplatsen och shoppen ville Kondator ha en uppgradering av sin grafiska profil. Arbetet började med en gemensam workshop där Celebration tillsammans med Kondator satte ihop en moodboard som underlag för den nya visuell identiteten. Snabbt visade det sig att det fanns en vilja att göra något helt nytt; ett stilrent och klassiskt manér som andas skandinavisk design, kvalitet och elegans. Resultatet blev en integrerade grafisk identitet som fungerar både analogt och digitalt.

Den nya B2B e-handeln bygger på affärssystemet Pyramids e-handelsmodul med stöd av E-line för mobilversion. Celebration har för Kondator tagit fram design och koncept till den nya e-handeln samt genomfört ett grundläggande SEO-arbete.

- Vi inledde vårt arbete med Celebration då deras tidigare resumé visade på en kreativ höjd som vi blev imponerade av och vi har under hela projektet med den nya e-handeln upplevt att vi har fått arbeta med en väldigt lösningsorienterad och konstruktiv partner. För oss var det viktigaste att kliva ur den ”stenålder” som vi befann oss i rent digitalt och erbjuda våra kunder ett mycket enklare sätt att beställa och handla på vår e-handel. Vårt samarbete har också mynnat ut i en rejält uppdaterad grafisk profil, vilket vi tror att vi också kommer ha mycket nytta av framöver.

Erik Westerlund, Marknadsansvarig på Kondator

Läs mer om projektet här

• b2b
  • grafisk profil