Pressmeddelande -

Bluegardens webbplats med fokus på deras erbjudande och tydligare målgruppsanpassning

Bluegardens webbplats får en uppfräschad design och utvecklas med fokus på Bluegardens erbjudande och tydligare målgruppsanpassning.

Under 2008 genomfördes en omprofilering av hemsidan. Tillsammans med Spotlight PR och i nära samarbete med Bluegardens marknadsavdelning arbetade vi fram en ny informationsstruktur för hemsidan. Målet var att den på ett tydligare sätt skulle framhäva devisen ”Skillnaden är människorna bakom” och underlätta för de olika målgrupperna att hitta för dem relevant information.

2011 var det åter dags för en uppdatering och redesign då man ville tydliggöra och fokusera mer på de produkter och tjänster som man erbjuder. Bluegardens webbplats består idag av tre delar som vänder sig till olika målgrupper där huvudsajten (www.bluegarden.se) berättar om företaget Bluegarden och hela deras utbud inklusive kringtjänster. Huvudsajten vänder sig främst till medelstora och stora företag och organisationer. Här kan besökaren bland annat genomföra en guide och baserat på behov och önskemål få förslag på relevant produkt eller tjänst hos Bluegarden och möjlighet att ta kontakt för att få veta mer. De kan också läsa mer ingående information om produkterna för lön och HR samt läsa om hur Bluegarden kan hjälpa dem till effektivare processer och mer tid över för strategiskt HR-arbete.

Det webbaserade löneprogrammet Bluegarden Lön presenteras på två sajter (www.bluegarden.se/lon och www.bluegarden.se/byra) med målgrupperna småföretagare respektive redovisningsbyråer som hanterar löner som en del i sitt tjänsteutbud.

Sedan 2008 förvaltar vi Bluegardens webbplatser och deltar i arbetet med deras digitala kommunikation. De får genom ett abonnemang av webbtjänster löpande hjälp med uppdateringar och förbättringar. Ett månatligt arbetsmöte gör att vi gemensamt har en bra överblick över vad som sker inom företaget och hur vi med hemsidan eller andra webblösningar kan stödja detta.

Celebration har som helhetsleverantör av webbtjänster åt Bluegarden också gjort ett verktyg för att hantera anmälan till och information om Bluegarden Kunddagar, deltagit i konceptarbetet runt företagets kommunikation, arbetat med banner- och trycksaksproduktion samt arbetat med Bluegardens unika webbaserade lönetjänst för småföretagare (Bluegarden Lön) och kampanjsajten ilovelon.se. Vi har också hjälpt till med systemintegration emot CRM-system och andra interna system.