Nya webbplatser för SIPU International

Då SIPU International den 10 juli 2010 tog över och integrerade utbildningsverksamheten från SIPU Förvaltningsutveckling i sin organisation ville man expandera och utveckla den svenska kursverksamheten.
”De senaste åren har varit händelserika och utvecklande för SIPU. Men vi behövde en webbsida som återspeglade detta. Vi ville att den nya webbsidan skulle ta ett helhetsgrepp och täcka in både den svenska och internationella verksamheten”, förklarar Anders Olin, VD för SIPU.

Celebrations upppdrag bestod i att skapa en webbplats där besökaren lätt kan överblicka kurser och seminarier, hitta information om dessa och med några få klick kunna anmäla sig.
SIPU ville också att det tydligt skulle framgå att det finns en tillhörighet mellan den svenska verksamheten, www.sipu.se, och den internationella, www.sipuinternational.se. Den internationella verksamhetens webbplats införlivades därför i det nya ramverket och den uppdaterade formen. För SIPU International var det viktigt att lyfta fram nyheter och aktuell information om de tjänster och utbildningsuppdrag man erbjuder och utför i utvecklings- och övergångsländer i Europa, Asien, Afrika och Sydamerika. Det var också viktigt att genom sin stora mängd referensprojekt kunna åskådliggöra den långa erfarenheten och breda kunskapen som verksamheten besitter.

Valet av publiceringsverktyg föll på Umbraco, ett open source-CMS som är helt baserat på Microsofts ASP.NET. Från att tidigare ha legat på ett klientbaserat publiceringsverktyg av den äldre generationen så har det nya verktyget förenklat innehållsarbetet avsevärt.
”Äntligen har vi ett webbaserat publiceringsverktyg, ett verkligt framsteg då vi kan uppdatera hemsidan från världens alla hörn”, menar Per Fredrik Larsson, Webbredaktör på SIPU.

För mer information:
Per Fredrik Larsson
Webbredaktör, SIPU
Tel. 08 698 06 18
E-post. perfredrik.larsson@sipuinternational.se

Markus Ojanperä
AD / Partner, Celebration
E-post. markus@celebrationstudios.se

• utbildningsverksamhet
  • sipu international
  • umbraco
  • cms
  • publiceringsverktyg
  • webbdesign

Celebration är en resultatinriktad webbyrå som brinner för att skapa utvecklande lösningar för våra kunder. Med det menar vi att det vi gör för våra kunder alltid syftar till att stödja deras affär för att på så sätt skapa affärsnytta. Vår erfarenhet inom webb kombinerat med bred affärserfarenhet, teknisk kunskap, design och kreativitet ger effektivitet, engagemang och resultat.

Markus Ojanperä

Presskontakt Digital Art Director / Partner Koncept, design och kommunikation 070 825 41 30