Cellip låter kunden integrera mobiltelefoni och Lync

Teleoperatören Cellip levererar nu möjligheten att integrera mobiltelefoni med Microsoft Lync. Skillnaden mellan Cellips lösning och konkurrenternas är att kunden med Cellip kan behålla sin befintliga infrastruktur samt den snabba leveranstiden.

Cellips tjänst Mobil Anknytning Lync ger kunden möjlighet att knyta samman sin mobiltelefon med sin Microsoft Lync-lösning. Resultatet blir att kunden direkt i sin mobil ser kollegornas status som upptagen om de pratar i telefon. Denna typ av tjänst erbjuds i dagsläget även av andra aktörer på marknaden. Skillnaden är att med Cellip kan kunden använda sin befintliga infrastruktur.

Vi levererar vår instegstjänst över publika internet med olika säkerhetslösningar som TLS-kryptering över vår certifierade SIP-trunk säger Esko Airas, VD på Cellip. Det ger kunderna en kostnadseffektiv lösning då de inte behöver ersätta sin befintliga infrastruktur. Då dessa kunder ofta redan har en bra fiberstruktur bakom finns det ingen anledning för dem att byta ut den. Dessutom kan vi leverera vår tjänst inom 48 timmar.

Mobil Anknytning Lync erbjuder också en mängd andra smarta funktioner, som t.ex. Single Voicemail. Det är en funktion som låter användaren välja om mobilsvaret ska ta meddelandet eller om det ska skickas till Exchanges röstbrevlåda i Lync-plattformen.

Utöver detta möjliggör Mobil Anknytning Lync sim-ring, eller Simultaneous Ring. På så vis kan kunden välja att låta samtalet gå till alla enheter, inklusive Lync-klienten, på samma gång.

I och med detta kan Cellip erbjuda stora som små företag en lösning som verkligen är definitionen av Unified Communication, säger Esko Airas.

E-post: esko.airas@cellip.com