Cellip lanserar unik mobilintegration för global Lync-kommunikation

Cellip har nyligen adderat en unik mobilintegration till sin Lync 365 Telefoni-lösning. Till ett fast pris kan nu användaren ringa mobilt, surfa, genomföra telefoni- och videokonferenser, visa fastnätsnummer samt mobilstatus i en och samma lösning. Samtidigt presenterades en modernisering av operatörens mobilabonnemang.

Sedan tidigare har Cellips lösning Lync 365 Telefoni integrerat telefoni med Office 365 och Microsoft Lync. Nu har Cellip förenklat ytterligare för användarna genom att integrera sina mobilabonnemang i erbjudandet. Till ett fast pris kan användarna nu ringa mobilt, surfa och använda Lync-telefoni, med full telefoni- och videokonferensfunktion samt fastnätsnummer och mobilstatus i Lync, utifrån individuellt behov.

Detta är det bästa och enklaste valet för kunder som vill in i molnet. Ett system för all sin kommunikation med ett välkänt gränssnitt som alla användare känner igen, säger Esko Airas, VD på Cellip. Vi förstår inte riktigt de stora operatörerna som tvingar sina kunder att ha flera system för att kunna använda Lync och telefoni ihop.

Med de nya Lync 365 Telefoni-abonnemangen får användarna tillgång till en verkligen komplett paketering eftersom de nu kan integrera sin mobiltelefoni i lösningen. Integrationen blir komplett i och med att mobiltelefonin och Lync synkroniserar med varandra. Det innebär att om du pratar i mobilen så visar din Lync-status att du är upptagen.

Det innebär också att Lync 365 Telefoni-användarna månatligen får 2 500 minuter att ringa både nationellt och globalt med.

I och med att mobilen vävs in i lösningen kan användaren kommunicera på det sätt som passar bäst. Det spelar ingen roll om man väljer att kommunicera via Lync eller mobilen, utan det fungerar lika bra oavsett. . Och att priset är fast och förutbestämt gör det ännu enklare för kunden att hålla koll på utgifterna, fortsätter Esko Airas.

I samband med lanseringen av mobilintegrationen presenterade Cellip även en modernisering av de mobilabonnemang företaget erbjuder. Mobilabonnemangen har omarbetats för att bli ännu mer attraktiva för en marknad som ställer allt högre krav på främst mobilsurf.

E-post: esko.airas@cellip.se