Cellip sponsrar DreamHack Summer 2016 med Telefoni.

NU BLIR DET ENKLARE FÖR ALLA E-SPORT FANS ATT HÅLLA KONTAKTEN PÅ DREAMHACK

Dreamhack är ett event i världsklass som attraherar många utvecklare, blivande entreprenörer som vill vara i framkant med sitt e-sportande. Cellip är väldigt likt Dreamhack med att ligga in framkant med kommunikationstjänster i världsklass, vi är ett ungt företag samt rebell på Svenska Telekom marknaden.

- Cellip är väldigt flexibla och enkla att ha göra med, så beslutet att ha med dem som partner för årets Dreamhack var naturligt, säger Christoffer Melin, Head Of Events.

Cellip levererar en SIP-trunk som ansluts till Dreamhacks egen utrustning. Vilket gör att Dreamhackare kan ringa och även ta emot samtal, då mobilnäten troligtvis kommer belasta hårt under eventet.

-E-sport är en växande rörelse, där många personer kommer att påverka företagande med lekfullhet och krav på kommunikationstjänster, därför är det naturligt att sponsra Dreamhack, säger Esko Airas VD på Cellip. Dessutom e-sportar många av våra medarbetare, vilket gör dem extra stolta över vårt sponsring.

DreamHack is the worlds largest digital festival, the indisputable largest LAN party in the world with over 56,000 visitors, 23,425 unique devices in the network and close to 10 000 visitors who enjoy DreamHack with their own computer. DreamHack is also a world class esports event, DreamExpo, cosplay and a celebration on all things Internet happening several times each year all around the World.

För mer information, vänligen kontakta:Esko Airas, Vd på Cellip AB
Tfn: 08-55 80 10 37
E-post: esko.airas@cellip.se, www.linkedin.com/in/eskoairas

• sip-trunk
  • ip-telefoni
  • dreamhack

Cellip är den nya tidens teleoperatör som ökar lönsamheten för företag genom att tillhandahålla priseffektiva och flexibla kommunikationstjänster. Genom sin unika Lync-kompetens, vilken verifierats av Microsoft två år i rad, fortsätter Cellip leda utvecklingen av Lync-tjänster.