Dialect och Cellip stärker varandra

De två telekommunikationsföretagen Dialect och Cellip har tecknat ett partneravtal som säger att Dialect kommer att sälja Cellips tjänst Lync 365 Telefoni under eget varumärke. Genom detta samarbete kan fler företag i SME-segmentet få tillgång till framtidens molnbaserade helhetslösning för kommunikation.

Den rikstäckande it- och telekommunikationsleverantören Dialect har tecknat ett avtal med teleoperatören Cellip. Avtalet fastställer att Dialect ska bli partner till Cellip och driva white label-försäljning av Lync 365 Telefoni, vilken är en av Cellips främsta tjänster.

Cellip är ett naturligt val som samarbetspartner eftersom deras tjänst passar ihop med vår satsning på it och Office 365, säger John Rydberg, Vd och koncernchef på Dialect. De har visat att de är ledande när det gäller Lync-integrerad telefoni, något som vi ser vinna allt större mark inom SME-segmentet.

Lync 365 Telefoni lämpar sig extra väl för små och medelstora kunder eftersom tjänsten till marknadsanpassade priser låter kunden samla all sin kommunikation, som fast och mobil telefoni, e-post, chatt och videokonferenser, i en smidig, molnbaserad plattform. Med andra ord kan Dialect erbjuda sina kunder över hela Sverige en helhetslösning som verkligen lever upp till namnet.

Det finns tusentals små och medelstora företag därute som kan förbättra sin kommunikation och med Dialects hjälp kan vi nå dem, säger Esko Airas, Vd på Cellip. Dialects geografiska spridning och goda renommé är en stor tillgång för en uppstickare som vi. Tillsammans skapar vi en helhet som är större än summan av delarna.

John Rydberg, Vd och koncernchef på Dialect AB
E-post: john.rydberg@dialect.se

Esko Airas, Vd på Cellip AB
E-post: esko.arias@cellip.se