Enklare och bättre för företag att flytta telefoni till Microsoft Office 365 och Skype for Business

Microsoft och telefonoperatören Cellip ingår ett fördjupat partnerskap på den svenska marknaden – Skype Operation Framework (SOF) Partner. Syftet med SOF är att göra det enklare och bättre för företag att flytta sin telefoni till Office 365 och Skype for Business. SOF:en följer en väl utarbetad modell för hela kundresan, från förståelse om molnet till planering, implementering och optimering av användandet.

– Vi är extremt glada att bli utvalda av Microsoft som en av få parters att bli SOF-partner. Det kommer ytterligare att stärka vår ledande position på Skype for Business-telefonitjänster i Sverige. Vi har redan en kund inom ramen för detta partnerskap och långt gångna diskussioner med flera. SOF är en beprövad metod med allt från workshops, utbildning och migrering för att säkra hög användning av Skype for Business-telefoni, säger Esko Airas, vd på Cellip.

SOF är ett globalt initiativ från Microsoft för att säkra användandet och kvaliteten av förflyttningen till Microsofts moln-lösningar samt att accelerera användandet av Skype for Business. Läs mer på www.skypeoperationsframework.com.

Office 365 och användandet av Skype for Business ökar i allt snabbare takt. Med SOF som verktyg kan Microsoft och Cellip tillsammans accelerera takten i att integrera telefoni med Skype for Business. Det skapar ytterligare möjligheter och tar bort hinder för våra kunder att flytta sin telefoni in i Microsofts moln, säger Henrik Byström, Affärsområdeschef för Office på Microsoft.

För mer information kontakta:
Cellip AB
Telefon: +46 8 55 80 10 37
E-post: esko.airas@cellip.se

• skype operations framework
  • molnet
  • skype for business
  • office 365
  • ip-telefoni
  • sof

Cellip är den nya tidens teleoperatör som ökar lönsamheten för företag genom att tillhandahålla priseffektiva och flexibla kommunikationstjänster. Genom sin unika Lync-kompetens, vilken verifierats av Microsoft två år i rad, fortsätter Cellip leda utvecklingen av Skype for Business-tjänster.