Tusentals svenska företag utan godkänd kreditvärdighet får chansen - Mobil telefonväxel för kontantkort

Nu släpps den första svenska mobila telefonväxeln för kontaktkort i Sverige. Vem som helst med 29 kronor i fickan och ett kontantkort från Comviq, Tre, Telenor eller Telia kan komma igång direkt.

- Nu lanserar vi mobila telefonväxlar för kontantkort, säger Esko Airas, VD Cellip. Det är en möjlighet för det lilla bolaget med låg kreditvärdighet att få tillgång till en modern mobil telefonväxel. Samtidigt ger kontaktkortsväxeln total kostnadskontroll för det lilla för företaget som inte vill spendera mer pengar än de ligger ute med.

En ökande skara företag i Sverige har tappat i kreditvärdighet.

- Allt fler småföretag vill också betala med förskott för att återta kostnadskontrollen. Andra företag behöver en växel en kort tid och då är detta en enkel och billig kontantlösning.

- Den riktigt stora fördelen är nog att det lilla eller nystartade företaget aldrig kan göra av med mer pengar än det betalat för. Om du har andra mobila växellösningar än vår tillkommer kostnader hela vägen. Men vi drar från 29 kronor i förskott i månaden och så länge du har pengar på kontaktkortet kan du ringa.

Det är enkelt att de månader företagaren vill ha växeln föra över kontanter via webben eller via kreditkortsbetalning.

- De stora telebolagen är ofta rädda för folk med kontantkort och tar mycket betalt för företag med anmärkningar. Vi kapitaliserar inte på företag som inte har tillräckligt hög kreditvärdeghet eller som önskar full kostnadskontroll. Alla får samma låga månadsavgift. Vi står på den lilla och nystartade företagarens sida.

Fakta
Tjänsten Mobil Växel Mini Kontant och Mobil Växel Micro Kontant vänder sig till företag som önskar full kostadskontroll eller som har kedritanmärkningar. Ingen av tjänsterna har någon bindningstid.