Information GDPR

Den 25:e maj inträder en ny dataskyddslag i hela Europa, kallad GDPR (General Data Protection Regulation) – eller på svenska Dataskyddsförordningen.

Med anledning av detta vill vi upplysa dig om att du finns med på sändlista för utskick av pressinformation från Centerpartiet Västerbotten via Mynewsdesk.

Dina uppgifter – endast namn och e-postadress – behandlas av oss och finns tryggt förvarade på vårt konto på Mynewsdesk.

För att kunna fortsätta skicka pressinformation till dig behöver vi, med anledning av den nya lagstiftningen, ditt samtycke till vår fortsatta behandling av dina personuppgifter.

I varje utskick från Centerpartiet Västerbotten finns information om hur du avregistrerar dig från framtida utskick och om integritetspolicyn för Mynewsdesk. Du kan också mejla direkt till vasterbotten@centerpartiet.se. I annat fall anser vi att du gett ditt samtycke av finnas på vår sändlista för pressmeddelanden.