Fortsatt hot om nedläggning av skattekontor. Skatteutskottets ordförande Åsling till Lycksele idag.

Trots tydliga besked från riksdagens skatteutskott och löften från regeringen om att centraliseringen av skattekontoren ska stoppas finns det uppgifter om att det inom skatteverket pågår förberedelser för att genomföra centraliseringen. Ett av de skattekontor som hotas är det i Lycksele.

Per Åsling, ordförande(C) i riksdagens skatteutskott, har kraftfullt reagerat och agerat mot skatteverkets planer. På måndag besöker han Lycksele tillsammans med sin riksdagskollega(C) Helena Lindahl. På programmet står bl a diskussion och information från Skattekontorets personal. En nedläggning av skattekontoret får stora konsekvenser för hela samhället och därför kommer riksdagsledamöterna att möta en bred representation från kommun, landsting och näringsliv.

Media är välkomna att delta under hela eller delar av besöket.

Programmet för Per Åslings och Helena Lindahls besök:

09.30 Kommunchef Rickard Sundbom hälsar välkommen till Lycksele Stadshus (Lokal: Politikern).

09.40 Pontus Grahn, kommunstrateg, Lycksele kommun

10.00 Isabell Zemren, sjukhussamordnare, Lycksele lasarett

10.10 Calle Franklin, ordförande, Företagarna Lycksele

10.20 Josef Alenius, VD Texor

10.30- ca 12 Avslutande diskussion och information från Skattekontorets personal

Moderator under diskussionerna är Malin Ackermann

Lunch på Hotell Lappland

Media är välkomna att delta under hela eller delar av besöket.

Ytterligare information:
Per Åsling 070-607 70 30