Kristina Yngwe (C) inviger Skogsnolia

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2019 08:54 CEST

Kristina Yngwe (C) är ordförande i miljö- och jordbruksutskottet.

På torsdag 09:00 startar skogsmässan Skogsnolia i Håknäs, Vännäs, och fortsätter till på lördag. Omkring 13 000 personer brukar besöka mässan, som samlar 200. Inviger gör Kristina Yngwe, som är ordförande i Riksdagens miljö- och jordbruksutskott tillika landsbygdspolitisk talesperson för Centerpartiet.

Under torsdagen kommer Kristina Yngwe att besöka Centerpartiets monter, där hon kommer svara på frågor om den viktiga skogsnäringen.

Senare under helgen kommer Västerbottens riksdagspolitiker Helena Lindahl (C) att finnas på plats. Hon går att ställa frågor till i Centerpartiets monter på både fredag och lördag.

Kontakt:
Eric Bergner, 070-675 73 30