Annie Lööf kampanjar i Göteborg och presenterar ny satsning för renare stränder

Idag kommer Centerpartiets partiledare Annie Lööf till Göteborg för att kampanja i valstugan och debattera mot Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt. Med sig till Göteborg har hon även en ny satsning för renare stränder. Centerpartiet har drivit på och fått med sig Alliansen och tillsammans lovar vi nu 20 miljoner till arbetet med att komma tillrätta med nedskräpningen på våra stränder.

Vi vill lägga 20 miljoner på 4 år för att komma till rätta med nedskräpningsproblematiken. Städningen kostar kommunerna stora belopp varje år och de har svårt att hinna med att städa i den takt som nedskräpningen sker. Vi vill nu ge ideella organisationer möjlighet att söka statliga medel för skräpplockning med början 2015.

Program fredagen 5/9.

Kl 12.45 - 13.15 Annie Lööf kampanjar vid Centerpartiets valstuga, på Kungsportsplatsen 2

Kl 14.00 - 15.00 Annie Lööf och Jonas Sjöstedt debatterar på Studenternas hus, Götabergsgatan 17, Göteborg. Debatten arrangeras av Göta studentkår och kommer att omfatta flera stora valfrågor, bland annat jobben, miljön, välfärden och landsbygden.

För mer information, kontakta:
Charlotta Helge, pressekreterare till Annie Lööf, 070-316 37 66
Centerpartiets pressjour, 08-23 43 20