Annie Lööf kommenterar S-förslag: "Småflisor till ren och skär åtgärdspolitik"

Annie Lööf, partiledare för Centerpartiet, kommenterar regeringens förslag om traineejobb och utbildningskontrakt.

- Socialdemokraterna höjer skatten på ungas riktiga jobb med över 16 miljarder. Man ger tillbaka knappt en miljard i form av åtgärder till dessa unga som nu blir av med jobbet, säger Annie Lööf.

- Vårdförbundet är kritiska till traineejobben. EU är kritiska till dessa jobb. Forskning dömer ut 90-dagars-garantin som helt verkningslös. Ändå väljer Löfven att kostnadsbelägga alla ungas riktiga jobb med över 16 miljarder och ge tillbaka småflisor till ren och skär åtgärdspolitik, säger Annie Lööf.

- Satsa istället på fler riktiga jobb till unga istället för att göra fler unga arbetslösa och hänvisa dessa till arbetsmarknadsåtgärder, säger Annie Lööf.

• ekonomi
  • annie lööf