Annie Lööf på framtidsresa i Norrtälje 10/2

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2014 10:03 CET

Måndag den 10 februari är Annie Lööf på framtidsresa i Norrtälje och besöker två skolor, en kommunalt driven och en fristående. Media inbjuds att närvara.

Först besöker Annie Lööf Rodengymnasiet som har fått utmärkelser för sitt innovativa lärande och digitala agenda och träffar elever.

Därefter besöker Lööf Norrtälje Teknik- och Naturbruksgymnasium, en friskola som drivs som ett familjeföretag, för att träffa skolledningen.

Tid och plats:

13 – 14 Besök på Rodengymnasiet (aulan), Baldersgata 14

14:00 – 14:30 Tid för media på Rodengymnasiet

14:35 – 15:30 Besök på Norrtälje Teknik- och Naturbruksgymnasium (NTN), Sommargatan 4

15:30 – 15: 45 Tid för media på NTN

Kontakt:

Oscar Sundevall, pressekreterare

072-530 48 90

Kommentarer (1)

Vi är alla på skolan mycket glada åt Annies besök hos oss. Såväl personalen som de studerande hon träffade, har lämnat spontana positiva kommentarer efter besöket. Annie visade under samtalet vid föredragningen att hon dels är intresserad av friskolornas villkor, och att hon dessutom besitter en hel del kunskap även på detta område. Hon visade sig också vara en mycket trevlig person, i det informella samtalet under besöket!

- Gunnar Kjelldahl, Norrtelje Teknik- och Naturbruksgymnasium - 2014-02-12 14:28 CET