Centerpartiet förstärker på migrations- och integrationsområdet

Centerpartiet delar nu upp ansvaret för migrations- och integrationspolitiken på två talespersoner. På det sättet förstärker vi det politiska arbetet och kommunikationen på dessa två stora och viktiga områden.

Annika Qarlsson, arbetsmarknadspolitisk talesperson, blir talesperson även i integrationsfrågor.

- Integrationsfrågorna har redan ett stort jobbfokus, så det känns naturligt för mig att bli talesperson även i dessa frågor. Det ska bli väldigt spännande och intressant att ta mig an integrationsfrågorna, som jag tror kommer spela en stor roll i den politiska debatten framöver, säger Annika Qarlsson.

Johanna Jönsson kommer nu helt koncentrera sig på migrationsfrågor.

- Vi befinner oss i ett läge där det behövs ännu mer fokus på migrationsfrågorna. Vi måste motverka en rörelse åt fel håll, inte bara i Sverige utan också i EU och på internationell nivå. Vi har en lång rad förslag att driva för att förändra regler som nu innebär att asylrätten urholkas, familjer splittras, ungdomar far illa och arbetskraftsinvandrare utvisas. Det finns mer att göra från Centerpartiets sida, säger Johanna Jönsson.

Centerpartiet står för Närodlad politik. Vi strävar efter ett hållbart Sverige där människor får bestämma mer själva.