Centerpartiet: – Glädjande att KD precis som C vill se privata arbetsförmedlingar

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 15:00 CET

På Svenska Dagbladets debattsida presenterar Kristdemokraterna idag, 29/10, förslaget om att privatisera arbetsförmedlingen. Ett förslag som Centerpartiet har drivit under en längre tid och som vi bland annat lanserade som en punkt i vår Almedalsrapport om en hållbar arbetslinje.

– Det är kul att se att nu även Kristdemokraterna har kommit till samma slutsats som Centerpartiet kring hur vi effektiviserar arbetsförmedlandet i Sverige och ger företagen bättre förutsättningar att hitta kompetent personal, säger Annika Qarlsson Centerpartiets arbetsmarknadspolitiska talesperson.

– Vi måste få till en nystart på den svenska arbetsmarknaden för att se till att fler människor, inte minst ungdomar, hittar ett jobb. Ju fler vi är som vägrar vänja oss vid hur situationen ser ut idag desto bättre. Nu hoppas vi att Centerpartiet tillsammans med KD kan få våra allianskollegor att nappa på idén om att en mångfald av arbetsförmedlare är ett steg mot en modern och hållbar arbetsmarknad, avslutar Annika Qarlsson.

Kontakt: Centerpartiets pressjour - 08-23 43 20

Kommentarer (0)