Centerpartiet presenterar ny profil: ”Ett hållbart val”

Under årets Almedalsvecka presenterar Centerpartiet en ny profilering. ”Ett hållbart val” är ett koncept som syftar till att förstärka Centerpartiets roll i svensk politik: Att vara ett ansvarfullt parti som tänker långsiktigt och alltid försöker hitta hållbara lösningar på samhällsproblemen, istället för att skjuta dem på framtiden.

– ”Ett hållbart val” innebär att vi är ett parti med stark miljöprofil, men lika mycket att vi har en uthållig ekonomisk politik, en uthållig regionalpolitik och så vidare. Fler företag gör vår ekonomi uthålligare, en mer flexibel arbetsmarknad är mer hållbar, en välfärdssektor med valfrihet och konkurrens är den enda hållbara vägen att gå för att lösa framtidens utmaningar. Uttrycket står för den gemensamma nämnaren i Centerpartiets politik kopplat till de mål vi har satt upp i vår Framtidsagenda 2020. Det står lika mycket för vårt arv som för våra visioner, säger Annie Lööf, Centerpartiets partiledare.

Tillsammans med uttrycket ”Ett hållbart val” har Centerpartiet tagit fram en ny visuell profil, som kommer visas upp för första gången under Almedalsveckan, bland annat som fond till Annie Lööf när hon talar på fredag kväll.

– Vi smyglanserar nu konceptet under Almedalsveckan. Meningen är att vi framöver ska jobba aktivt och uthålligt för att med detta uttryck som plattform tydliggöra att Centerpartiet är det hållbara valet i svensk politik, berättar Jenny Persson, Centerpartiets kommunikationschef.

_________
Kontakt:

Jenny Persson, kommunikationschef

• almedalen 2012
  • almedalen
  • hållbarhet
  • ett hållbart val
  • jenny persson
  • framtidsagenda
  • annie lööf

Centerpartiet står för lösningar som är långsiktigt ansvarsfulla för att skapa en hållbar politik för framtiden. Vi vill också öka människors frihet, för vi är övertygade om att lösningar som bygger på att människor bestämmer själva är mer hållbara än de som bygger på detaljstyrning.